Informacije

Pomoć

Kako postati član kluba čitalaca

Članstvo u Klubu stiče se prvom kupovinom Laguninog naslova direktno od nas (preko našeg sajta www.laguna.rs ili u našim Klubovima čitalaca) i aktivira se narednog radnog dana.

Za sva pitanja u vezi sa klubom čitalaca možete se obratiti e-mailom na [email protected].

 

Lista želja

Kako dodajem proizvode na svoju listu želja?

• Jednostavnim klikom na dugme „Dodaj na listu želja“ koje se nalazi uz svaki artikal.
• Klikom na dugme Lista želja možete u bilo koje doba da pristupite svojoj listi želja koja se nalazi unutar vaših korisničkih stranica i uvek da imate pregled artikala koje ste odabrali.
• Ako vam se neki proizvod svidi, ali još niste sasvim sigurni da li želite da ga kupite, dodajte ga na listu želja!

Da li moram da kupim proizvode sa svoje liste želja?

Ne morate! Lista želja vam služi kao podsetnik. Pomoću nje možete na jednom mestu da vidite artikle koji vas zanimaju i koje biste voleli da kupite.

 

Kupovina

Kako kupujem?

Odaberite artikle koje želite da kupite. Pored svakog artikla nalazi se dugme „Dodaj u korpu“ - kliknite na njega i artikal će automatski biti dodat u vašu korpu

Artikle u korpi možete na isti način dodati i sa svoje liste želja. U svakom trenutku pogledom na korpu u gornjem desnom uglu ekrana možete da vidite koliko artikala imate u korpi i koja je njihova ukupna cena.

Kada ste odabrali sve artikle koje želite da kupite, kliknite na korpu u gornjem desnom uglu ekrana i otvoriće vam se Obrazac za kupovinu.

Možete birati način plaćanja:

- Karticom;

- Uplatom na račun;

- Pouzećem (*samo za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu);

- Administrativnom zabranom (*samo za Srbiju).

Pregledajte svoju porudžbinu. Ukoliko su svi podaci tačni, kliknite na dugme „Potvrdi kupovinu“.

Laguna vrši predugovorno obaveštavanje svojih kupaca imejlom koji sadrži specifikaciju celokupne porudžbine, kao i prikaz svih uslova kupovine neposredno pre ulaska kupca u proces poručivanja tj. plaćanja.

Kupovinom tri ili više knjiga ostvaruje se i količinski popust od 10%. Za knjige na akciji ne važe dodatni popust.

 

Plaćanje i poštanski troškovi

Za porudžbine na teritoriji Srbije troškovi dostave su 150 dinara, a za iznose preko 2000 dinara dostava je besplatna.

Troškovi dostave za porudžbine iz Crne Gore su 3€ za plaćanje karticama i pouzećem.

Troškovi isporuke za porudžbine iz Bosne i Hercegovine koje se plaćaju platnim karticama ili uplatom na žiro račun su 2,9 KM, dok isporuka poštom za pouzeća iznosi 7 KM.

Troškovi isporuke za inostranstvo iznose 2000 dinara, na svakih 15 poručenih knjiga. Porudžbine iz inostranstva isporučuju se međunarodnom kurirskom ekspresnom dostavom DHL. Preporučeno vreme isporuke DHL-om je od 1 do 2 radna dana, za porudžbine iz Evrope, dok za ostatak sveta isporuka DHL-om traje od 2 do 3 radna dana.

Za kupce iz inostranstva mogući su dodatni troškovi carinjenja, po lokalnim zakonima i cenovnicima zemlje gde se paket isporučuje, koje određuje carina te zemlje.

**PDV je uračunat u cenu i nema skrivenih troškova.

*** Za kupce iz inostranstva mogući su dodatni troškovi carinjenja po lokalnim zakonima i cenovnicima zemlje u koju se paket isporučuje, a koje određuje carina zemlje u koju se paket isporučuje.

 

Troškovi isporuke

Troškovi isporuke za područje Republike Srbije

Kurirskom službom za narudžbine koje se plaćaju platnom karticom, poštanskom uputnicom ili pouzećem dostava je 150 dinara. Za porudžbine u iznosu većem od 2000, dostava je besplatna.

 

Troškovi isporuke za Crnu Goru

Isporuka poštom za narudžbine koje se plaćaju platnom karticom je 3 evra.

Isporuka poštom za pouzeća je 4 evra.

 

Troškovi isporuke za Bosnu i Hercegovinu

Isporuka poštom za narudžbine koje se plaćaju platnim karticama ili uplatom na žiro račun je 2,9 KM.

Isporuka poštom za pouzeća je 7 KM.

 

Troškovi isporuke za inostranstvo

Međunarodnom kurirskom ekspresnom dostavom DHL troškovi dostave iznose 2000 dinara za svakih 15 poručenih knjiga.

Za kupce iz inostranstva mogući su dodatni troškovi carinjenja, po lokalnim zakonima i cenovnicima zemlje gde se paket isporučuje, koje određuje carina te zemlje.

Ukoliko kupac iz inostranstva odbije da preuzme naručeni paket, Laguna d. o. o. će biti primorana da kupcu naplati ukupne troškove transporta paketa, dok će ostatak novca biti vraćen kupcu.

 

Prikaz troškova isporuke u narudžbini

Troškovi isporuke narudžbine će biti jasno predstavljeni, izdvojeni i lako vidljivi u odnosu na cenu proizvoda, sa kojom će u zbiru formirati ukupnu cenu koja će biti jasno istaknuta i naznačena.

Laguna d. o. o. vrši predugovorno obaveštavanje svojih kupaca na način da prikazuje specifikaciju celokupne porudžbine kao i prikaz svih uslova kupovine neposredno pre ulaska kupca u proces poručivanja tj. plaćanja.

* Ukoliko kupac iz inostranstva odbije da preuzme naručeni paket, Laguna će biti primorana da kupcu naplati ukupne troškove transporta paketa, dok će ostatak novca biti vraćen kupcu.

 

Da li je kupovina na stranicama laguna.rs sigurna?

Kupovina je sigurna. Svi podaci o kupovini vidljivi su samo administratoru. Podaci o vašoj platnoj kartici biće šifrirani i dostupni samo banci koja obavlja transakciju. Prilikom kupovine poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najaktuelnije (state of the art) tehnologije. Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuje procesor platnih kartica Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Nijednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

 

Pravo na odustanak od ugovora

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, kupovina preko sajta www.laguna.rs smatra se prodajom na daljinu. Kod prodaje na daljinu Zakon ustanovljava pravo kupca da odustane od ugovora u roku od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat. Prilikom odustanka kupac može, ali ne mora da navede razloge zbog kojih odustaje.

U slučaju odustanka od ugovora, kupac treba da pošalje obaveštenje mejlom na [email protected] , kao i popunjen obrazac o odustanku od ugovora, koji se može preuzeti ovde, a koji ste primili i uz potvrdu porudžbine. Obrazac/Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.

Kupac je dužan da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Po isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao odustanak, proizvod se više ne može vratiti. Kupac snosi troškove vraćanja robe.

 

Prilikom povraćaja robe kupac je u obavezi da priloži račun/otpremnicu.

U slučaju odustanka od ugovora, kupac ima pravo na povraćaj novca ili na zamenu za drugi proizvod. Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku, s tim što trgovac može odložiti povraćaj sredstava dok ne dobije robu.

Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je vraćena roba neoštećena. Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Ukoliko se utvrdi da je neispravnost nastupila krivicom kupca, odbiće se vraćanje cene i roba će biti vraćena kupcu o njegovom trošku.

Kao kupac ne snosite troškove koji nastaju odustankom od ugovora, osim troškova poštarine koji proisteknu slanjem robe na našu adresu. Sa naše strane se obavezujemo da ćemo, odmah po prijemu robe koja se vraća po osnovu odustanka od ugovora, izvršiti povraćaj sredstava koja su uplaćena za vraćenu robu ili poslati artikal koji želite za zamenu.

 

Povraćaj sredstava

U slučaju odustanka od kupovine, Laguna vrši povraćaj sredstava u roku od 14 dana nakon prijema obrasca o odustanku i to na isti račun sa kog je izvršeno plaćanje ili na drugi račun koji je kupac naveo u obrascu za odustanak.

 

Izuzetak od prava na odustanak od ugovora

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošač nema pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, kada se radi o isporuci digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa. Prihvatanjem ovih Uslova korišćenja potvrđujete da ste upoznati sa nemogućnošću odustanka od kupovine poručenog sadržaja i plaćene pretplate, odnosno da ste saglasni da kupovinom gubite pravo na odustanak od ugovora.

 

Uslovi reklamacija

Ukoliko želite da podnesete reklamaciju za artikal koji ste kupili u maloprodajnom objektu, neophodno je da sa fiskalnim računom ili drugim dokazom o kupovini, kao i artiklom koji reklamirate, odete u maloprodajni objekat gde ste obavili kupovinu. U prodavnici ćete dobiti detaljna uputstva i pomoć oko podnošenja reklamacije.

 

Ukoliko ste robu kupili u preko sajta:

Reklamacije na oštećenje u transportu

Veoma je važno da sva oštećenja u transportu, vidjliva na pakovanju proizvoda odmah prijavite kuriru koji vam isporuči robu. Ukoliko uočite takvo oštećenje (pocepani delovi i ugnječenje), nemojte potpisati prijem pošiljke ili zamolite kurira da sačeka dok proverite da li oštećenje na pakovanju uslovilo i oštećenje samog proizvoda ili gubitak delova. Ukoliko proizvod nije oštećen, i svi delovi su na broju, potpišite prijem pošiljke. Svako oštećenje pri transportu kupac je dužan da prijavi u roku od 24h od prijema robe na email adresu: [email protected].

Za porudžbine iz inostranstva, rok za podnošenje reklamacije je, prema uslovima poslovanja DHLa, 30. dana od dana predaje pošiljke na transport.

Ukoliko prilikom uručenja pošiljke primalac primeti da je pakovanje oštećeno u toj meri da sumnja na oštećenje sadržaja, potrebno je da sačini fotografije istog (na primer rupa na kutiji; kutija je deformisana/izgužvana u meri da se sumnja da je i sadržaj deformisan; kutija je mokra; kutija je prepakovana i/ili oblepljena retape DHL trakom itd.).

 

Reklamacije na podatke ili pogrešnu vrstu robe

Ukoliko ste primili pošiljku i nakon otvaranja kutije ustanovili da isporučena roba ne odgovara naručenoj ili podaci na računu nisu odgovarajući, molimo Vas da najkasnije u roku od 24h od trenutka prijema pošiljke, kontaktirate našu korisničku podršku na email adresu: [email protected].

 

Reklamacije na nesaobraznost robe

Ukoliko se na kupljenom proizvodu pojavi nesaobraznost u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača, za izjavu reklamacije možete da pošaljete e-mail sa svojim podacima (ime, prezime, telefon, broj računa-otpremnice, šifru artikla koji želite da reklamirate i opis problema koji imate) na našu adresu: [email protected] ili da preuzmete reklamacioni list sa linka na kraju ovog teksta, popunite ga i sa robom pošaljete na našu adresu: Laguna, Resavska 33, 11000 Beograd.

U najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije pisanim ili elektronskim putem, odgovorićemo Vam na izjavljenu reklamaciju i obavestićemo Vas o daljem postupanju. Rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od trenutka podnošenja iste.

Saobraznost robe ugovoru utvrđuje se isključivo prema svojstvima i nameni robe kako je to definisano pripadajućom deklaracijom, odnosno specifikacijom robe. Laguna je odgovorna za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača. Ako nesaobraznost nastane u roku od 6 meseci od dana prelaska rizika na potrošača, može se pretpostaviti da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na potrošača. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala preuzimanja i isporuke, snosi Laguna.

Ukoliko imate primedbe, žalbe, prigovore i slično, u svakom trenutku možete nam se obratiti na email adresu: [email protected] .

NAPOMENA: Potvrdom porudžbine, klikom na dugme POTVRDI PORUDŽBINU, saglasni ste sa uslovima reklamacije.

 

Povraćaj sredstava

Laguna garantuje korisniku povraćaj novca u celosti u slučaju usvojene reklamacije. Laguna je u obavezi da povraćaj vrše isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i DinaCard metoda plaćanja. Laguna će direktno kontaktirati korisnika za povraćaj novca, putem e-maila, u vezi sa načinom povraćaja sredstava.

Ukoliko je roba plaćena pouzećem, novac se vraća isključivo na tekući račun – elektronskim putem

• Zvaničan Pravilnik o reklamaciji potrošača za robu kupljenu putem internet prodavnice možete preuzeti ovde

• Reklamacioni list možete preuzeti ovde

• Zakon o zaštiti potrošača možete preuzeti ovde

 

Saglasnost i promena uslova

Korišćenje naših servisa podrazumeva saglasnost korisnika sa navedenim uslovima korišćenja, uključujući i našu Polisu privatnosti. Ovi Uslovi korišćenja mogu biti ažurirani s vremena na vreme, a sve promene uslova postaju važeće tek nakon objavljivanja na ovoj strani. Savetujemo korisnike da redovno proveravaju Uslove korišćenja zbog mogućih promena.

 

Polisa privatnosti

Izjava o zaštiti privatnosti i prikupljanju ličnih podataka korisnika i njihovom korišćenju

Ovom Polisom privatnosti uređuje se način na koji Laguna kao rukovalac, prikupljaju, koriste, održavaju i objavljuju informacije prikupljene od korisnika u maloprodajnim objektima ili preko veb-sajta www.laguna.rs.

 

Polisa zaštite privatnosti IP Laguna Beograd

Ova polisa opisuje informacije i praksu u zaštiti privatnosti koja se primenjuje na stranici www.laguna.rs i svim drugim lokacijama, prilikama i dešavanjima na kojima se prikupljaju informacije od strane IP Laguna ili u njihovo ime. Korišćenje sajta podrazumeva da je korisnik pročitao, razumeo i složio se sa uslovima Politike privatnosti. Kada nam prosledite vaše lične informacije, pristajete na praksu korišćenja informacija na način na koji je to opisano u ovoj polisi.

Primenjivost ove polise ne važi na internet stranicama van domena laguna.rs, a kojima se pristupa sa Laguna internet stranica putem veza ka drugim internet prezentacijama koje su u vlasništvu trećeg lica. Želimo da Vas podstaknemo da pročitate polise o zaštiti privatnosti ovih drugih internet stranica kako biste saznali na koji način oni sakupljaju, koriste, razmenjuju i obezbeđuju vaše podatke.

 

Lični podaci

Lični podaci podrazumevaju bilo koju informaciju koja se odnosi na identifikaciju ili moguću prepoznatljivost fizičkog lica. Moguća prepoznatljivost fizičkog lica, podrazumeva da se lice može identifikovati, direktno ili indirektno, pogotovo uz navođenje identifikacije kao što je e-mail adresa i slično.

Ako ste posetilac sajta, određeni podaci se prikupljaju automatski, kao što su IP adresa, regija ili uopštena lokacija gde je kompjuter ili uređaj korisnika pristupio internetu, tip pretraživača, operativni sistem ili druga informacija o korišćenju naše aplikacije, uključujući i istoriju stranica koje je korisnik posetio.

Podaci nisu lični ako se ne mogu povezati sa određenom osobom, kao npr. statistički podaci koje prikupljamo o ukupnoj poseti određene stranice na sajtu ili u aplikaciji i ti podaci ne mogu direktno da upućuju na korisnika kao osobu.

 

Naše obaveze u očuvanju privatnosti korisnika

IP Laguna se zalaže za očuvanje principa privatnosti u sakupljanju, korišćenju i zaštiti korisničkih informacija. U skladu sa ovim načelima IP Laguna:

- Ostavljaju obaveštenja korisnicima po ustaljenoj praksi;

- Omogućavaju izbor na koji način će se podaci koristiti u marketinške svrhe;

- Obezbeđuju mogućnost ažuriranja ili promene podataka;

- Ograničavaju dostupnost vaših informacija;

- Omogućavaju kontakt u vezi sa pitanjima koja su vezana za zaštitu privatnosti.

Laguna visoko ceni odnos koji imaju sa svojim kupcima i odgovorno su posvećene upravljanju informacijama o korisnicima. Velika pažnja je usmerena ka čuvanju ličnih informacija, u skladu sa važećim propisima o zaštiti podataka o ličnosti, internim standardima i praksom.

Laguna ne prodaje i ne iznajmljuje vaše lične podatke trećim licima. vaše lične informacije mogu biti prosleđene našim povezanim licima radi vođenja zajedničke evidencije u vidu poboljšanja našeg poslovanja kao i finansijskim institucijama radi omogućavanja vršenja kupovine.

 

Tipovi prikupljanih informacija

Informacije koje Laguna može prikupljati su:

- Vaše kontakt informacije (ime, prezime, poštanska i e-mail adresa, broj telefona)

- Informacije za naplatu i isporuku (adresa za isporuku)

- Informacije ličnog izbora (lista željenih proizvoda, komentari o ponuđenim proizvodima…)

 

Prikupljanje informacija

U toku kupovine ili tokom korišćenja naših servisa ili usluga, možemo vam zatražiti vaše lične informacije. To se može desiti u sledećim slučajevima:

- Prilikom online registracije korisničkog naloga;

- Pri kupovini proizvoda;

- Korišćenjem nekog servisa ili usluge;

- Pri dostavi;

- Učestvovanjem u nagradnim igrama, poklonima, anketama i istraživanjima;

- Uspostavljanjem kontakta preko internet stranica;

- Učestvovanjem u drugim aktivnostima IP Lagune.

 

Koje informacije sakuplja IP Laguna

IP Laguna skuplja podatke korisnika, koji mogu da uključe lične informacije, a to su:

– E-mail adresa

– IP adresa svakog pojedinačnog pristupa servisima

– Vreme kreiranja naloga

– Vreme modifikacije / menjanja podataka

– Vreme poslednjeg pristupa

– Informacije o kupovini izdanja

IP Laguna prikupljaju lične informacije od korisnika samo ako korisnik dobrovoljno dostavi te informacije. Korisnici uvek mogu odbiti da pruže identifikacione informacije i u tim slučajevima mogu biti uskraćeni za neke podatke ili aktivnosti.

 

Podaci prilikom kupovine

IP Laguna skupljaju podatke korisnika potrebne za plaćanje. Prilikom plaćanja platnim karticama, korisnik ne ostavlja podatke o kartici Laguni. Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

 

Korišćenje informacija

Prikupljene informacije se koriste u sledećim slučajevima:

- Popunjavanje formi u zahtevima za informacijama;

- Organizacija i administracija članskog kluba;

- Obezbeđivanje i pružanje korisničkih servisa;

- Organizacija i administracija nagradnih igara, poklona, anketa i istraživanja;

- Ponuda novih proizvoda i servisa;

- Poboljšanje efektivnosti naših internet stranica, marketinških aktivnosti, servisa i ponude;

- Sprovođenje istraživanja i analiza;

- Slanje informacija u marketinške svrhe;

- Obavljanje drugih poslovnih aktivnosti.

 

U koje svrhe Laguna koristi informacije koje je prikupila

IP Laguna može prikupljati i koristiti lične podatke korisnika da bi:

- Isporučile knjige i ostale proizvode koje ste kupili

- Verifikovale pristup zaštićenom sadržaju i informacijama sa naloga

- Odredile da li su ispunjeni minimalni sistemski zahtevi

- Ponudile nadogradnju

- Prikupile zbirne statističke podatke o korišćenju sajta, uključujući internet komunikaciju i navike čitanja

- Poboljšale svoje usluge – informacije koje prikupljamo nam pomažu da efikasnije odgovorimo na zahteve korisnika prilikom kupovine izdanja.

- Personalizovale iskustva korisnika – Možemo koristiti informacije da bi shvatili kako naši korisnici (kao grupa) koriste naše usluge i resurse.

- Unapredile Lagunu – Možemo koristiti povratne informacije koje navedete za poboljšanje naših proizvoda i usluga.

- Pokrenule promocije, istraživanja ili druge funkcije – Slanje informacija korisnicima koji su pristali da ih prime (Newsletter)

- Poslale periodične poruke – Laguna može da pošalje novim korisnicima poruku dobrodošlice, poruku koja potvrđuje kupovinu preko sajta ili poruku potvrde o promenama na nalogu.

Laguna će poslati e-mail kada obaveštavaju korisnika o novim izdanjima, kada ostvaruju komunikaciju u vezi sa kupovinom ili informišu korisnika o akciji ili popustu. Možemo koristiti e-mail kao kanal komunikacije da odgovorimo na korisnikove molbe, pitanja i/ili druge zahteve.

Ako u bilo kom trenutku korisnik želi da se odjavi od prijema budućih e-poruka, potrebno je da sa e-mail adrese kojom je korisnik prijavljen na Lagunu, pošalje e-mail na adresu [email protected] .

 

Prikupljanje informacije o drugim ili od drugih osoba

Ukoliko nam dostavite informaciju o drugim osobama ili ako druge osobe dostave informacije o vama, te informacije će biti korišćene striktno u svrhe za koje su i dostavljene. Kao primer ovog tipa informacija možemo da navedemo adresu prijatelja na koju će biti dostavljena porudžbina.

 

Prosleđivanje ličnih informacija

Onlajn knjižara laguna.rs ne prodaje i ne iznajmljuje vaše lične podatke trećim licima.

 

Tipovi obaveštenja korisnicima:

- Oglasi;

- Lifleti;

- Newsletteri;

- Poštanska pisma;

- Katalozi;

- Telefonski pozivi.

 

Mogućnost neprihvatanja marketinških aktivnosti

Jednom kada prikupimo vaše podatke, možemo vam poslati marketinška obaveštenja koja sadrže povoljne ponude, promocije, prodajne akcije i ostale sadržaje. U svakom trenutku imate opciju neprihvatanja budućih marketinških obaveštenja laguna.rs

Za prestanak primanja marketinških obaveštenja, molimo vas da preduzmete neku od sledećih opcija:

- Sledite uputstva za odjavu u primljenim marketinškim obaveštenjima koja su poslata sa naše strane;

- Putem slanja imejla na adresu [email protected] sa temom „Odjava”;

- Putem poštanske adrese:

IP Laguna

Resavska 33

11000 Beograd

Pri slanju imejla ili poštanskog pisma, molimo vas da upišete svoje puno ime i prezime, adresu, broj telefona, imejl adresu i da precizno naznačite koji tip marketinškog oglašavanja (imejl, direktna poštanska pisma ili telefonske pozive) ne želite da dobijate. Na taj način će biti osigurana vaša identifikacija u našem sistemu kako bismo uspešno procesuirali vaš zahtev.

Onlajn knjižara laguna.rs će preduzeti neophodne korake kako bismo implementirali vaš zahtev za prestanak dobijanja marketinških obaveštenja. Molimo vas da notirate da zbog obrade podataka, poštanskih i sistemskih rokova, ova procedura može potrajati 10 radnih dana za imejl poruke i 6 nedelja za direktno slanje pošte. Dok ova promena ne stupi na snagu, moguće je da ćete u tom periodu i dalje dobijati naša marketinška obaveštenja.

Takođe treba notirati da i kada se odjavite od prijema marketinških obaveštenja, moguće je da ćete i dalje dobijati poslovna obaveštenja kao što su potvrde o naručivanju robe, informacije o povraćaju robe, ili ostala obaveštenja koja se tiču kompanije IP Laguna.

 

Obezbeđivanje sigurnosti za lične podatke

Laguna koristi najsavremenije sigurnosne metode da bi zaštitile podatke. vaše informacije se čuvaju u bazi podataka koja je zaštićena višestrukim zaštitama i dostupne su samo autorizovanom osoblju. Podaci nikada neće biti dostupni trećim licima bez saglasnosti korisnika. Laguna će obezbediti lične informacije o nalogu isključivo ukoliko dobiju zakonski obavezujući nalog za to od nadležnih državnih organa Republike Srbije. Ovakav pristup je odgovarajući u cilju poštovanja zakonskih normi.

Bilo da kupujete putem interneta ili u našim knjižarama, primenjuju se mere bezbednosti i razumne predostrožnosti kako bi se sprečio gubitak, zloupotreba i neovlašćeni pristup vašim ličnim podacima koji su pod našom kontrolom. Laguna ne može da osigura ili garantuje sigurnost bilo kog podatka koji se prosleđuje putem elektronske pošte, tako da to radite na sopstvenu odgovornost.

S obzirom na to da je sigurnost vaših ličnih podataka visok prioritet, preduzet je određen broj akcija kako bi se omogućio pouzdan, tačan i siguran transfer podataka. Internet stranice laguna.rs koriste tehnologiju enkripcije, kao što je Secure Sockets Layer (SSL), kako bi se zaštitili vaši lični podaci tokom transfera podataka. SSL vrši enkripciju podataka iz porudžbine, kao što su vaše ime, prezime, adresa i broj platne kartice.

Kako biste podigli nivo sigurnosti, prilikom kreiranja korisničkog naloga na našim internet stranicama, potrebno je da odaberete ličnu lozinku koja bi trebalo da sadrži od 6 do 30 slovnih karaktera uključujući kombinaciju i slova i brojeva. Lično ste odgovorni za čuvanje tajnovitosti vaše lozinke ili podataka o korisničkom nalogu.

 

Korišćenje Internet kolačića (Cookies), ostalih tehnologija i trećih lica za prikupljanje podataka

Internet kolačić je mala datoteka koju Web stranica ili imejl poruka šalje vašem internet čitaču, koji ga onda može sačuvati na vašem hard disku. Naše Web stranice i imejl poruke koriste internet kolačiće kako bismo maksimalno personalizovali proceduru kupovine na našim Web stranicama. Kolačić simulira neprekidnu konekciju. Oni omogućavaju čuvanje informacija o vašim podešavanjima i sesijama i dozvoljava pristup Web stranicama bez ponovne personalizacije.

Web čitač (browser) se može podesiti da ne prihvata Internet kolačiće. U tom slučaju ćete biti u mogućnosti da gledate naše Web stranice, ali nećete moći da kreirate korisnički nalog ili da napravite porudžbinu.

Naš Web server automatski sakuplja informacije kao što su adresa (URL) Web stranice sa koje ste došli, koje stranice ste posetili na našoj Internet prezentaciji, koji Web čitač koristite za pregled naših Web stranica i ostale statističke podatke koji nam pomažu da shvatimo i razumemo kako posetioci koriste naše Web stranice.

Web stranice laguna.rs koriste servise koje obezbeđuju treća lica i koja u naše ime, putem interneta, analiziraju saobraćaj i posećenost naših Web stranica. Na taj način mogu biti prikupljane anonimne informacije o vašim posetama našim Web stranicama i vašoj interakciji sa našim oglašavanjima. Za te potrebe se mogu koristiti tehnologije slične onima koje smo opisali u prethodnim pasusima, kako bi se izmerila efikasnost oglašavanja i imejlova..

 

Ažuriranje ličnih podataka

Onlajn knjižara laguna.rs želi da vaši lični podaci budu tačni i kompletni. Obezbedili smo nekoliko različitih metoda za ažuriranje istih.

Ako ste kreirali korisnički nalog na stranici laguna.rs, možete ažurirati vaše podatke nakon prijave.

1. Pošaljite zahtev na imejl: [email protected];

2. Pošaljite zahtev na poštansku adresu:

IP Laguna

Resavska 33

11000 Beograd

U slučajevima da šaljete imejl ili poštansko pismo, molimo vas da obezbedite aktuelne informacije i promene koje želite da budu napravljene.

 

Prava korisnika

1. Pravo na informaciju

Korisnik ima pravo da na zahtev, u bilo kom trenutku od IP Lagune dobije informacije o ličnim podacima koji se odnose na korisnika, a koje je IP Laguna obradila u sklopu člana 2. politike privatnosti.

2. Pravo na prepravku

Korisnik ima pravo da zahteva promenu ličnih podataka koji se odnose na njega ukoliko su ti podaci netačni.

3. Pravo na brisanje

Korisnik ima pravo da zahteva brisanje ličnih podataka u skladu sa uslovima korišćenja.

4. Pravo na ograničenje obrade podataka

Korisnik može da zahteva da lične podatke koji se odnose na njega Laguna obrađuju samo do određene mere, na primer, u slučaju da korisnik odjavi primanje marketinških poruka.

5. Pravo na prenosivost podataka

Korisnik ima pravo da zatraži lične podatke koji se odnose na njega. Laguna je u obavezi da odgovore na primljeni zahtev u roku od mesec dana. Podatke možemo poslati direktno korisniku ili drugom izvršitelju obrade ako korisnik to zahteva. Slanje podataka je besplatno, ali u slučaju da Laguna u kratkom vremenskom periodu dobije mnogo zahteva i posumnjaj da je akcija odrađena od strane grupe korisnika koji imaju lošu nameru u smislu da uspore rad kompanije, Laguna ima pravo da naplati naknadu koja pokriva stvarne troškove traženja i sortiranja podataka i eventualnog materijala ako primerak šalju u papirnom obliku ili na eksternim medijima.

6. Pravo na prigovor

Korisnik ima pravo da u svakom trenutku uloži prigovor na obradu svojih ličnih podataka. U tom slučaju možete zatražiti da prestanemo sa korišćenjem svih ili nekih od vaših ličnih podataka (npr. ako nemamo zakonsko pravo da nastavimo da ih upotrebljavamo) ili ograničiti našu upotrebu (npr. ako su podaci netačni). Pravo na prigovor je poseban oblik prava na brisanje.

7. Pravo na opoziv pristanka i obustavljanje obrade podataka

Ukoliko, u bilo kom trenutku, korisnik želi da ugasi nalog i obustavi obradu ličnih podataka, potrebno je poslati e-mail na [email protected] . Lične informacije će biti izbrisane iz baze aktivnih korisnika pod uslovom da su ispunjene sve obaveze plaćanja, da Laguna veruje da nije potrebno čuvati te informacije zbog nekog sudskog procesa i da nisu ni pod kakvom zakonskom obavezom da čuvaju te informacije.

8. Ostvarivanje navedenih prava

Ako želite da ostvarite navedena prava, obratite nam se na [email protected] .

 

Sakupljanje informacija od dece

Onlajn knjižara laguna.rs neće svesno ili namerno sakupljati lične podatke od dece putem interneta koja su mlađa od 13 godina. Zalažemo se za zaštitu prava dece!

IP Laguna ne sakupljaju svesno informacije o osobama mlađim od osamnaest godina.

 

Kontakt

Ukoliko imate pitanja ili pritužbe koje se tiču privatnosti i sigurnosti vaših podataka, ili ukoliko imate saznanja ili sumnju o narušavanju privatnosti ili sigurnosti, molimo vas da kontaktirate sa nama na neki od sledećih načina:

1. Pozovite nas na broj telefona 011/7155-042;

2. Pošaljite imejl na: [email protected];

3. Pošaljite pismo na poštansku adresu:

IP Laguna

Resavska 33

11000 Beograd

 

Lice za zaštitu podataka o ličnosti:

Siniša Jovanović

011/7155-050 lok. 95

[email protected]

 

Zaštita poverljivih podataka o transakciji prilikom online kupovine

Prilikom kupovine u internet prodavnici laguna.rs poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najaktuelnije (state of the art) tehnologije.

Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuje procesor platnih kartica Banca Intesa Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Nijednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

 

Poslovni transferi

Laguna može da prenesu informacije koje sakupe, uključujući i lične informacije u slučaju prodaje većine ili kompletne imovine kompanije. Korisnik prihvata da se takvi transferi mogu dogoditi i da bilo koji novi vlasnik IP Lagune može da nastavi da koristi vaše lične informacije na način koji je određen našom politikom privatnosti.

 

Saglasnost i promena uslova

Laguna može s vremena na vreme da preradi politiku privatnosti da bi je održala u skladu sa svojim proizvodima i uslugama ili važećim propisima. Datum ažuriranja služi da podseti korisnika na nedavne modifikacije. Ako promene politike privatnosti Lagune direktno utiču na način na koji deli lične podatke korisnika, Laguna će obavestiti korisnika postavljanjem obaveštenja na sajtu ili slanjem e-mail poruke koja omogućava da korisnik odbije takvu promenu.

U ovom slučaju korisnik je dužan da pismenim putem, slanjem e-mail poruke na [email protected] obavesti Lagunu da ne prihvata promene u politici privatnosti što automatski dovodi do otkazivanja korisničkog naloga od strane korisnika.

Ukoliko po objavljivanju ili slanju obaveštenja o izmenama ove politike privatnosti korisnik nastavi sa kontinuiranom upotrebom aplikacije i naših usluga podrazumevaće se da je prikupljanje, upotreba ili deljenje ličnih podataka predmet izmenjene verzije politike privatnosti i smatraće se pristankom sa navedenim izmenama.